دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان نمونه سوالات

دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان نمونه سوالات

دانلود مقاله رضایت شغلی

دانلود مقاله رضایت شغلی
مقاله رضایت شغلی یک فایل کامل و جامع بوده که برای دانلود شما عزیزان قرار داده شده است.
دانلود مقاله رضایت شغلی مشخصات این فایل
عنوان: رضایت شغلی
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 50
این مقاله در مورد رضایت شغلی می باشد .

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله رضایت شغلی
تعاریف رضایت شغلی
رضایت شغلی یکی از عوامل بسیار مهم در افزایش کارآئی و ایجاد نگرش مثبت در فرد نسبت به کارش می باشد. صاحبنظران، رضایت شغلی را از دیدگاههای گوناگون تعریف نموده اند که به چند مورد از این تعاریف اشاره می شود.
مطالعه رسمی رضایت شغلی با مطالعات هانورن در اوایل دهه 1930 شروع شد و از دهه 1930 رضایت شغلی گسترده مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. در اصل رضایت شغلی به این دلیل اهمیت پیدا کرد که طرفداران اولیه رویکرد ......(ادامه دارد)
نظریه بروفی
بروفی نظریه های رضایت شغلی را بشرح زیر تقسیم نموده است:
1)نظریه نیازها – میزان رضایت شغلی هر فرد که از اشتغال حاصل میشود به دو عامل بستگی دارد. اول: چه مقدار از نیازها و به چه میزانی از طریق کار واحراز موقعیت مورد نظر تأمین می گردد. دوم: چه مقدار از نیازها و به چه میزانی از طریق اشتغال به کار مورد نظر تأمین نشده باقی می ماند. نتیجه ای که از بررسی عوامل اول و دوم حاصل میشود میزان رضایت شغلی فرد را معین می کند.
2)نظریه انتظار – انتظارت فرد در تعیین نوع و میزان رضایت شغلی وی بسیار مؤثر اس. اگر انتظارات فرد راز شغلش خیلی زیاد است. در نتیجه .....(ادامه دارد)
عوامل مؤثر بر رضایت شغلی
عواملی که در رضایت شغلی مؤثرند بسیارند و نمی شود آنها را به یک یا چند عامل محدود نمود، انسان در کارهای روزانه خود با انسانها مواد و تجهیزات سر و کار دارند که هریک بنوبه خود در رضایت و یا عدم رضایت سهم بسزایی دارند. تعدادی از این عوامل عبارتند از: امنیت ، رضایت، تنوع، مشارکت، آزادی و یادگیری.
امنیت: عاملی که اغلب بالاترین رتبه در رضایتمندی شغلی را به خود اختصاص داده است، امنیت می باشد. مردم مر خواهند بدانند که شغل ثابتی خواهد داشت و کارشان برای چندین سال ادامه خواهد یافت و هنگامیکه ......(ادامه دارد)
موفقیت شغلی
موفقیت شغلی برای افراد مختلف معانی و تعابیر گوناگونی دارد. بنظر عده ای موفقیت شغلی همان پیشرفت شغلی و تعالی مهارتها و کسب تخصص ها می باشد. در حالیکه به عقیدة گروهی دیگر، موفقیت شغلی کسب درآمد بیشتر را شامل می گردد. موفقیت شغلی منبع بسیار قوی برای انگیزش شغلی است بدین جهت می توان گفت که بین انگیزش شغلی و موفقیت شغلی رابطة متقابلی موجود است. موفقیت شغلی به سه حالت ......(ادامه دارد)
آثار و نتایج رضایت شغلی
رضایت یا عدم رضایت فرد از شغل خویش و چگونگی نگرش کارکنان بر شغلشان، آثاری بر رفتار و عملکرد افراد در سازمان خواهد داشت برخی از این آثار و نتایج رضایت و نارضایتی کارکنان عبارتند از:
1-ماندن یا رفتن از شغل یا واحد سازمانی: امروز مدیریت منابع انسانی از وظایف عمده و حساس مدیران در سازمانها محسوب می گردد. انتخاب و به کارگماری صحیح و نگهداری افراد در سازمان مستلزم صرف زمان، هزینه و امکانات اداری فراوان بوده و نیازمند مهارت ......(ادامه دارد)
تجربه
بیش از یکسال است که در یک سازمان دولتی بخش خدمات بازرگانی و اقتصادی مشغول بکار شده ام. مشاهدات اولیه نشان می داد که کارکنان از انگیزه های نیرومندی برخوردار نیستند. پس از جلب نظر مسئولین ارشد سازمان، بر روی یک نمونه از کارکنان از طریق مصاحبه (طراحی نشدة) آزاد بررسی مفصلی بعمل آمد. عوامل اصلی عدم انگیزه به ترتیب اهمیت دسته بندی شد. بر اساس این مطالعه کمبود حقوق و مزایا و عدم امکان تأمین معیشت افراد، عامل اول و عدم رعایت شئونات و حدود کارکنان از سوی مدیران، عدم ......(ادامه دارد)
فهرست مطالب مقاله رضایت شغلیتعاریف رضایت شغلی
ابعاد رضایت شغلی
نظریه های رضایت شغلی
نظریه بروفی
نظریه کورمن
نظریه پارسون
نظریة انگیزشی- بهداشتی هرزبرگ
عوامل مؤثر بر رضایت شغلی
یادگیری یا تشویق به افزایش توانایی های خود:
انگیزش شغلی و نظرایات مربوط به آن
سازش شغلی
نظریه های سازش شغلی:
موفقیت شغلی
نظریه دیویس و نیواستروم
آثار و نتایج رضایت شغلی
فواید بررسی رضایت شغلی
بیگانگی شغلی
سنجش رضایت شغلی
مسائل حل نشده در رضایت شغلی
تاریخچه مطالعات در مورد رضایت شغلی
پژوهشهای انجام شده در زمینه رضایت شغلی
تجربه
منابع
بخشی از فهرست منابع مقاله رضایت شغلی2- بدری، صاحب، & شیوه مدیریت آموزشی و رضایت شغلی دبیران& ، پایان نامه کارشناسی ارشد، مدیریت دولتی، تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی، 1371.
3- برمند، زهرا، & از خود بیگانگی در سازمان& ، مدیریت دولتی، شماره 24، بهار 1373.
4- پرهیزگاری، کمال، & روابط انسانی در مدیریت تهران& ، انتشارات اشراقی چاپ اول، 1368.
5- دسلر، گری، & مبانی مدیریت& ، ترجمه داو مدنی، تهران آرین چاپ اول، 1368.
6- رابینز، استیفن، مبانی رفتار سازمانی، ترجمه کبیری، قاسم ، دانشگاه آزاد اسلامی، 1373.
7- رسالت پور، مریم، & رابطه سبک مدیریت مدیران با رضایت شغلی معلمان در مدارس متوسطه شهرستان کرج& ، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، 1373.
8- ستیرز، ریچارد، & انگیزش و رفتار در کار& ، ترجمة علوی، امین اله، مرکز آموزش مدیریت دولتی 1371.......(ادامه دارد)

  مشخصات این فایل عنوان: رضایت شغلیفرمت فایل: word( قابل ویرایش) تعداد صفحات : 50 این مقاله در مورد رضایت شغلی می باشد .   بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله رضایت شغلی تعاریف رضایت شغلیرضایت شغلی یکی از عوامل بسیار مهم در افزایش کارآئی و ایجاد نگرش مثبت در فرد نسبت به کارش می‌باشد. صاحبنظران، رضایت شغلی را از دیدگاههای گوناگون تعریف نموده‌اند که به چند ...

عوامل مؤثر بر رضایت شغلی


آثار و نتایج رضایت شغلی


موفقیت شغلی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.