دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان نمونه سوالات

دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان نمونه سوالات

خرید و دانلود پروژه طراحی صنعتی موضوع:طراحی قیچی

خرید و دانلود پروژه طراحی صنعتی موضوع:طراحی قیچی
خرید و دانلود پروژه های دانشجویی و دانش آموزی ,پایان نامه, کارآموزی, کارآفرینی و مقالات علمی
خرید و دانلود پروژه طراحی صنعتی موضوع:طراحی قیچی پروژه طراحی صنعتی
موضوع:طراحی قیچی
کمتر فعالیتی را می توان یافت که عاری از هر گونه عامل تهدیدکننده ای باشد ؛ از اینرو حفظ و صیانت از نیروی انسانی به عنوان رسالتی مهم مطرح می گردد و در این بین بخش عمده ای از مواردی که سلامت جسمی کاربران را به خطر می اندازد مربوط به شرایط ارگونومی ابزار کاری می باشد . ارگونومی در لغت به معنای قانون کار و در عمل به مفهوم تطابق و سازگاری محیط کار ، ابزار کار و شرایط کار با تواناییهای جسمی و روانی انسانهاست . ارگونومی دانشی است کاربردی مرکب از علوم پایه مختلف از جمله فیزیولوژی روانشناسی ، فیزیک ، مکانیک ، طراحی ، آمار ، ریاضی ، جامعه شناختی ، مدیریت و بسیاری موارد دیگر ؛ این علوم در کنار هم اصول ارگونومی را شکل داده و به طراحی بهتر سازمان در جهت بهره ور بودن کمک نموده و میزان رفاه و سازگاری انسانها را با محیط کار را به طرز چشمگیری افزایش می دهند .
ارگونومی با ارزیابی قابلیتها و محدودیتهای انسان (بیومکانیک و آنتروپومتری) ، استرسهای کاری و محیطی و خستگی (فیزیولوژی کار و روانشناسی صنعتی ) ، نیروهای استاتیک و دینامیک روی بدن انسان (بیومکانیک) ، احتیاط (روانشناسی صنعتی) ، طراحی و آموزش و طراحی ایستگاه کاری و ابزارها (آنتروپومتری و مهندسی ) سر و کار دارد .
انسان در طول تاریخ حیات خود بر روی این کره خاکی، در جهت رفع نیاز های روزمره خود به خصوص تهیه غذا، مسکن و ... اجبارا ابزارهایی ساخته که در طول تاریخ این وسایل به صورت پیشرفته تر و با کاربردی آسان تر تبدیل شده است. از قبیل نیزه هایی که با سنگ و چوب برای شکار حیوانات می ساخته و پوششی از برگ درختان و به مرور به وسیله بافت الیاف گیاهی و استفاده از چوب و شاخه درختان برای ساختن خانه که از باد و باران و غیره در امان باشد.
در این میان یکی از مهمترین و کاربردی ترین ابزار که در طول تاریخ بشری مورد توجه بوده، استفاده از اهرمی ساده برای کارهای سنگینی که از عهده فرد خارج بوده است از جمله همین وسیله ساده و بسیار کوچک به نام قیچی که امروزه صدها نوع از آن با کاربردهای مختلف ساخته شده است. خانه ای نیست که لااقل چندین نوع از آن ها را نداشته باشد.
این وسیله کوچک کارهایی را با سرعت و دقت و قدرت انجام می دهد که بدون آن هیچ انسانی قادر به این کارها نیست.
امروزه مشاغل زیادی مانند طراح، خیاط، کفاش، پزشک جراح تا حتی آلومینیوم کار، آهنگر و ... بدون ابزاری به نام قیچی قادر به کار و فعالیت نمی باشند.
طبیعی است در آینده نیز این وسیله اشکال پیشرفته تری در جهت خدمات بیشتر و بهتر در زندگی انسان ایجاد خواهد کرد.
این تحقیق مباحث زیر را در بردارد :
مقدمه

جدول شناسایی و تفسیر مشکل

آنالیز توسعه تاریخی

آنالیز عملکرد

آنالیز گشتالت

آنالیز رابطه محیطی

آنالیز مواد و روش های ساخت

اتود های اولیه

پرزانته طرح نهایی

نمونه پرسشنامه

نقشه ها
این فایل با فرمت word و در 41ص تنظیم گشته است.


 پروژه طراحی صنعتی موضوع: طراحی قیچی   کمتر فعالیتی را می‌توان یافت که عاری از هر گونه عامل تهدیدکننده‌ای باشد ؛ از اینرو حفظ و صیانت از نیروی انسانی به عنوان رسالتی مهم مطرح می‌گردد و در این بین بخش عمده‌ای از مواردی که سلامت جسمی کاربران را به خطر می‌اندازد مربوط به شرایط ارگونومی ابزار کاری می‌باشد . ارگونومی در لغت به معنای قانون کار و در عمل به مفهو ...

پروژه


طراحی صنعتی


طراحی قیچی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.