دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان نمونه سوالات

دانلود رایگان فایل

دانلود رایگان نمونه سوالات

وظایف و مسئولیت های آموزش و پرورش در مقابله با ولنگاری فرهنگی

وظایف و مسئولیت های آموزش و پرورش در مقابله با ولنگاری فرهنگی
دانلود مقاله وظایف و مسئولیت های آموزش و پرورش در مقابله با ولنگاری فرهنگی با فرمت ورد و قابل ویرایش در 32 صفحه
وظایف و مسئولیت های آموزش و پرورش در مقابله با ولنگاری فرهنگی دانلود مقاله وظایف و مسئولیت های آموزش و پرورش در مقابله با ولنگاری فرهنگی با فرمت ورد و قابل ویرایش در 32 صفحه
مقاله وظایف و مسئولیت های آموزش و پرورش در مقابله با ولنگاری فرهنگی کاملترین و دقیق ترین مقاله در رابطه با این موضوع است که توسط تیم تخصصی دانشجو طراحی و تدوین گردیده است.
با هم بخشی از مقاله وظایف و مسئولیت های آموزش و پرورش در مقابله با ولنگاری فرهنگی را در زیر مشاهده می کنیم:
چکیده
آموزش و پرورش یکی از ابزارها و قلمروهای توسعه فرهن در جامعه و جلوگیری از ولنگاری فرهنگی است که بقای فرهنگی جامعه را از طریق فرایندهای جامعه پذیری و فرهنگ پذیری تضمین می نماید. یک سوم از جمعیت 60 میلیونی کشور ما تحت تأثیر مستقیم فعالیت های این نهاد است . کودکان ، نوجوانان و جوانان بهترین و مساعدترین زمان های زندگی خود را در مدارس ، دبیرستان ها و دانشگاه ها می گذرانند. آموزش و پرورش از یک سو عهده دار حفظ نظم اجتماعی از طریق درونی کردن ارزش های اصلی فرهنگی جامعه در دانش آموزان و دانشجویان ؛ و از سوی دیگر عهده دار پرورش حس خلاقیت و نوآوری و در یک کلام تغییر در آنان است . همانطور که واقفیم بسیاری از کلمات، سخنان، مفاهیم، کلید واژگان و حتی شعارها و جملات ناب در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هر از چند گاهی به مناسبتی یا به دلیل تاکید مقام رهبری بر سر زبان ها می افتد و در رسانه ها و سایت ها و سخنرانی ها و همایش ها مطرح می شود ولی به مرور زمان دچار یک نوع روزمرگی کلامی و شیوع زبانی شده و به تدریج هم فراموش می شوند یا بعد از زمانی یا دوره ای باز به همان دلایل مذکور دوباره بازپروری شده ولی هیچ گاه عملیاتی و کاربردی نمی شوند. از آن جمله واژگان کلیدی و بسیار ارزشمند که در معرض این خطر و آفت قرار دارد مانند بسیاری دیگر از این دست کلیدواژه ها واژه ولنگاری فرهنگی است که مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود به آن اشاره کردند و آن را مساله ای مهم برشمردند و توجه مسئولان و مردم را به آن جلب نمودند.آنچه در اولین گام به ذهن می رسد این است که در فرهنگ، نوعی عدم نظارت دقیق و رصد عمیق وجود دارد و مساله ای به این مهمی یا بدون متولی است و یا اگر متولی یا متولیانی دارد، این متولیان کارشان را به نحو شایسته و بایسته صورت نمی دهند و از ابزارهای نظارتی کافی و لازم برخوردار نیستند و یا اگر هم هستند به آن بی توجه یا کم توجه و بی دقت هستند و اهمیتی نمی دهند. بله ولنگاری فرهنگی مفهومی که ما امروزه با آن زندگی می کنیم و در آن غوطه وریم، ولی چرا و به چه علت دچار آن شده ایم و راه های جلوگیری از آن و مسدود کردن ترویج آن چیست.در مقاله حاضر به بحث ولنگاری فرهنگی خواهیم پرداخت و به وظایف و مسئولیت های آموزش و پرورش در مقابله با ولنگاری فرهنگی اشاره خواهیم نمود.
کلیدواژه :
ولنگاری فرهنگی-نظام-آموزش و پرورش-شبیخون فرهنگی
مقدمه
آموزش و پرورش در شکل فراگیر و رسمی آن، حتی برای چند ساعت آموزش رسمی روزانه در مدرسه ، توانایی آن را دارد تا در توسعه ی علمی و عقلانی افراد یک جامعه مؤثر باشد و با جامِه ی عمل پوشاندن به کارکردهای عمده ی خود بتواند یکی از سهامداران اصلی تغییر و تحول فرهنگی و اجتماعی جامعه باشد. توسعه ی انسان ها بیش از همه به آموزش و پرورش و تحولات برنامه ای، روشی و کارکردی آن در تربیت انسان هایی بالنده و خود شکوفا وابسته است .این آموزش و پرورش است که می تواند بخش عمده ای از ولنگاری فرهنگی را برطرف نماید.
بخشی از مساله ولنگاری فرهنگی به خود ما و خانواده و محیطی برمی گردد که بر آن احاطه داریم، مثل کنترل و نظارت همراه با آموزش صحیح خانواده بویژه فرزندان و جوانان عزیز که در معرض چنین آفت بزرگی هستند.
....................

دانلود مقاله وظایف و مسئولیت های آموزش و پرورش در مقابله با ولنگاری فرهنگی با فرمت ورد و قابل ویرایش در 32 صفحه مقاله وظایف و مسئولیت های آموزش و پرورش در مقابله با ولنگاری فرهنگی کاملترین و دقیق ترین مقاله در رابطه با این موضوع است که توسط تیم تخصصی دانشجو طراحی  و تدوین گردیده است. با هم بخشی از مقاله وظایف و مسئولیت های آموزش و پرورش در مقابله با ولنگاری فرهنگی را در زیر مشاهده می کنیم: ...

دانلود


مقاله


وظایف


مسئولیت


آموزش و پرورش


مقابله


ولنگاری فرهنگی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.